torstai 3. toukokuuta 2012

taketoyo

Oon ollut tässä uudessa perheessä kohta kaksi viikkoa, ja tosi hyvin menee. Mun uuteen perheeseen kuuluu otoosan, joka on enkunopena mun koulussa, okaasan joka on yliopiston sihteeri ja siskot Natsuko 20v ja Atsuko 24v. Vanhempi on lukion enkunopena Nagoyassa (en oo tosin kuullu sen puhuvan sanaakaan enkkua) ja nuorempi opiskelee jotain mediajuttuja yliopistossa, enemmän se kyl viettää aikaa kahdessa osa-aikatyössään.
Tää perhe on about täydellinen vastakohta edelliselle, minkä takia en varmaan saanu oikeen unta alkuun, koska elämäntyyli muuttu yhtäkkiä. (tuntuu tosi hankalalta kirjottaa suomeksi nyt) Onneksi sain Natsukolta yhden NEWSin ja kaksi Nishikido Ryon julistetta, keksittiin yksi ilta joskus kaheltatoista et laitetaan ne mun seinälle, et Nishikidon double-aura sängynpäädyssä auttais mua nukahtaa (okaasan tykkäs meidän jutuista)  Se meni vielä ofuroon ton jälkeen, ihme porukkaa kun nää ei nuku ollenkaan… Mut kannatti koska oon nukahtanu sen jälkeen aina heti. En pystyis muutenkaan elää ilman Natsukoa, se löysi mun elektronisesta sanakirjasta sen kosketusnäyttökynän (ostin sen joku kuukausi sitten) ja fiksasi mun pöytäkalenterin ku en saanu sitä enää pysyy pystyssä.
Väiteltiin joskus okaasanin kanssa pöydän määritelmästä, mikä pääty lopulta siihen ettei se tienny enää mikä on tiskipöytä japaniksi… pwn. Hengataan aina iltasin enemmän tai vähemmän viidestään olohuoneessa (Natsukon iltatyöt ja Atsuko palaa töistä älymyöhään et seura vähän vaihtelee) ja puhutaan syvällisiä ja ei-todellakaan-syvällisiä, opiskellaan, tehdään töitä, juodaan kahvia, katotaan doramoja ja nukutaan lattialla. En oo tosin vieläkään toipunu kotatsun (googlettakaa en jaksa selittää) lähdöstä enkä tottunu tohon feikkisohvaan. Okaasanin ruoka on taivaallista, en tuu kestää sitä miten pahaa suomalainen ruoka on. Autoin tekee yksi päivä gyozia eli kiinalaisia nyyttejä, kaikki erotti aika hyvin syödessä mitkä oli mun taittelemia. Mut nää lupas et syödaan niitä vähintään kerran kuussa, et masteroin ton ennen Suomeen paluuta (tänään jäljellä 9 kuukautta yhyy en haluu)  Nää muuten dissaa ja kiusaa mua 24/7 mut käsittääkseni ihan hyvällä.
Viime viikolla oli parituntiset koko koulun urheilutestit, eli toisin sanoen mun pahimpien painajaisten toteutuminen (ei kauheena auttanu et olin nukkunu edellisenä yönä 3 tuntia) Esim. eteentaivutuksessa mulla alko eka kramppaamaan oikea reisi, toisella yrityksellä vasen (en ees tienny et se on mahollista) ja kaikki opet vaan aina hoki et tosi huonoja tuloksia ja oppilaat vaan nauro mulle. Puoli koulua tietty tuijotti ja kannusti mua… Liikassa on ollu tennistä, ei olla tosin vielä pelattu oikeesti, mut vähän ankeeta harjotella Mahon kaa ku se oli viime vuoden tennisklubissa. Hokasin yksi päivä, kun okaasan kysy et eiks mun pitäs kirjottaa oma nimi mun koululta lainattuun liikkapukuun, et sen edellisen omistajan sukunimi oli Yamashita. Pikkasen revettiin tolle, oon nyt Yamapin vaimo, ehheh saara 17v -jutut (Japanissa naiset voi muuten mennä naimisiin 16-vuotiaina, shakyy) Mut kiitos ton liikkapuvun, selviän mistä vaan.
Käytiin vuokraa Natsukon kaa yksi ilta j-doramoja  ja –leffoja Handan Tsutayasta, tuli doramahyllyllä vähän semmonen fiilis et oon nähny jo kaiken hups. Himoitsin Switch wo Osutokia, mut pääteltiin Natsukon kaa et se on vähän liian vaikeeta mun tämänhetkisille japanintaidoille, Zettai Kareshi oli lainassa yhyy. Lainattiin sit vaan Orange Daysin ja Attention Pleasen ekat levyt sekä Taiyou no Utan leffaversio. Paluumatkalla salee joku yakuzamummo jahtas meidän autoa, oli vähän pelottavaa. Ei-uutuus -leffojen ja -sarjojen vuokraus maksaa muuten täällä alle euron ja niitä saa pitää viikon, vois ottaa Suomi vähän mallia. Tosin DVD:t on kaupoissa tyyliin kaksi kertaa kalliimpia.

En muuten tiedä mitä urbaanilegendoja täällä liikkuu Suomen pyöräilykulttuurista, koska multa on kysytty et pääseekö suomalaisilla pyörillä takaperin, koska niissä on jalkajarrut (suuri yhteys??) ja joku oli nähny telkkarista et Suomessa saa ottaa pyörän junaan. Olin vaan silleen et oon nähny kyl jälkimmäistä tapahtuvan, mut ei kait sitä kaikkiin juniin saa ottaa ja ehkä siitä joutuu maksaa jotain ekstraa. Toivottavasti en oo nyt jaellu kauheena väärää informaatiota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti